Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 23.04.2013, sygn. ITPP2/443-126/13/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-126/13/RS

Stawki podatku obowiązujące dla świadczonych usług i dostawy towarów oraz sposób dokumentowania tych czynności.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 7 lutego 2013 r. (data wpływu 12 lutego 2013 r.), uzupełnionym w dniu 22 kwietnia 2013 r. (data wpływu) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku obowiązującej dla świadczonych usług i dostawy towarów oraz sposobu dokumentowania tych czynności - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 lutego 2013 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 22 kwietnia 2013 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku obowiązującej dla świadczonych usług i dostawy towarów oraz sposobu dokumentowania tych czynności.

W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest Zespołem - jednostką budżetową. Od dnia 1 kwietnia 2007 r. jest płatnikiem podatku od towarów i usług (stołówka szkolna). W Jego skład wchodzą: szkoła podstawowa, gimnazjum, przedszkole, szkoła zawodowa i technikum informatyczne. W 2011 r. Gmina podpisała umowę użyczenia. Przedmiotem umowy jest użytkowanie pomieszczeń szkoły w miejscowości K.M., gdzie znajdują się szkoły zawodowe Wnioskodawcy. Użytkownikiem tych pomieszczeń jest izba rzemieślnicza. Izba zobowiązuje się wykorzystywać przedmiot użyczenia w celu prowadzenia działalności oświatowej i prowadzenia szkoły albo zespołu szkół. W § 6 pkt 3 umowy i aneksie do niej zapisane jest, że od 1 stycznia 2013 r. koszty utrzymania budynku będą ponoszone wspólnie, proporcjonalnie do liczby uczniów, którzy będą pobierać naukę w szkole prowadzonej przez Wnioskodawcę i w szkole prowadzonej przez izbę. Zawarta umowa nakłada na izbę obowiązek partycypowania w kosztach utrzymania budynku szkoły takich jak: energia elektryczna, zimna woda (PKWiU 37.00.0) i ścieki (PKWiU 36.00.20.0), usług grzewczych, w tym zakupu opału, wywozu odpadów (PKWiU 38.11.21), usług telekomunikacyjnych, usług kominiarskich, usług przeciwpożarowych, usług transportowych (dowóz posiłków do internatu) (PKWiU 10.82.1), opłat za korzystanie ze środowiska na podstawie ustawy Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2008 r. nr 25, poz. 150 ze zm.), materiałów biurowych, usług pocztowych (przesyłki pocztowe i znaczki pocztowe), materiałów budowlanych związanych z bieżącymi naprawami i konserwacją, usług sanitarnych, środków czystości, materiałów i usług informatycznych. Izba zostanie obciążona kosztami nabycia ww. towarów i usług bez jakichkolwiek narzutów. Obecnie wszystkie umowy z dostawcami towarów i usług zawarte są przez Wnioskodawcę w Jego imieniu i na Jego rzecz, gdyż to On ponosi koszty. Wnioskodawca nie jest w stanie wykazać, ile wymienionych towarów i usług jest zużywanych przez izbę rzemieślniczą, w związku z tym jest to rozliczane w proporcji na uczniów Jego szkoły i izby. W szkole jest jeden sekretariat, który obsługuje wszystkie szkoły. Uczniowie izby korzystają z wszystkich pomieszczeń w budynku i nie mają przypisanych gabinetów lekcyjnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00