Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Interpretacja indywidualna z dnia 06.03.2013, sygn. ITPP1/443-1523/12/JJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-1523/12/JJ

Opodatkowanie sprzedaży złomu z metali żelaznych, miedzi, niklu, aluminium i stopów tych metali.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 12 grudnia 2012 r. (data wpływu 18 grudnia 2012 r.), uzupełnionym w dniach 4, 21 lutego oraz 4 marca 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży złomu z metali żelaznych, miedzi, niklu, aluminium i stopów tych metali jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 grudnia 2012 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniach 4, 21 lutego i 4 marca 2013 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży złomu z metali żelaznych, miedzi, niklu, aluminium i stopów tych metali.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Prowadzi Pani działalność gospodarczą w zakresie handlu złomem stalowym wsadowym i niewsadowym, złomem ołowiu, aluminium i miedzi oraz stopów tych metali. W okresie od dnia 1 kwietnia 2011 r. rozlicza Pani zakup złomu zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku od towarów i usług, tzn. przez opodatkowanie przez nabywcę. Sprzedaż ww. złomu dokumentuje Pani fakturą VAT, w której nie wykazuje stawki opodatkowania i kwoty podatku. Faktura zawiera adnotację, że podatek rozlicza nabywca. Do dnia 30 czerwca 2011 r. nie było wątpliwości co do stosowania wyżej opisanej procedury sprzedaży i zakupu złomu, w szczególności metali kolorowych. Od dnia 1 lipca 2011 r. ustawodawca zmienił zapisy art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku od towarów i usług. Treść tego przepisu wskazuje na załącznik nr 11 do ustawy zawierający wykaz towarów objętych procedurą opodatkowania odwrotnego. W załączniku tym do towarów przypisano oznaczenia klasyfikacji PKWiU. Przykładowo wymieniono w nim w poz. 6 odpady inne niż niebezpieczne zawierające metal (PKWiU 38.11.58.0), w poz. 8 surowce wtórne z pozostałych metali wyłącznie odpady i złom (PKWiU 38.32.29.0). Skupowane i sprzedawane dalej przez Pani firmę surowce min. złom metali żelaznych, złom miedzi, aluminium, niklu i stopów tych metali (najczęściej spotykanych na rynku metali kolorowych) sklasyfikowane zostały w PKWiU w grupowaniach od 38.32.21.0 do 38.32.25.0, które to nie zostały bezpośrednio wymienione w załączniku nr 11 do ustawy, jako objęte procedurą zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 7 ustawy. W ostatnim okresie jeden z dostawców wystawił Pani fakturę korygującą do faktury dokumentującej sprzedaż złomu miedzi i stopów miedzi, w której wykazał stawkę podatku 23% oraz kwotę podatku. W uzupełnieniu do wniosku wskazuje Pani, iż jest czynnym podatnikiem VAT i nie korzysta ze zwolnienia na podstawie art. 113 ustawy o VAT, a dostawa nie podlega zwolnieniu od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy. W uzupełnieniu do wniosku z dnia 4 marca 2013 r. ostatecznie skonkretyzowała Pani przedstawiony stan faktyczny wskazując, iż towary wymienione w pytaniu sklasyfikowane są w PKWiU w grupowaniu 38.11.58.0.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00