Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 14.12.2012, sygn. IPPP2/443-1070/12-4/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1070/12-4/AK
- brak zastosowania art. 119 do usług świadczonych przez Spółkę - zwrot opłaty za usługę hotelową uiszczoną przez Spółkę w imieniu klienta bez doliczania kwoty marży, nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT - zwrot opłaty za usługę hotelową uiszczoną przez Spółkę w imieniu klienta wraz doliczoną kwoty marży nie podlega zwolnieniu z podatku VAT.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 22 października 2012r. (data wpływu 23 października 2012r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług (Wariant 3)
- jest prawidłowe w zakresie braku zastosowania art. 119 do usług świadczonych przez Spółkę,
- jest prawidłowe w zakresie uznania, iż zwrot opłaty za usługę hotelową uiszczoną przez Spółkę w imieniu klienta bez doliczania kwoty marży, nie będzie podlegał opodatkowaniu podatkiem VAT,
- jest nieprawidłowe w zakresie uznania, iż zwrot opłaty za usługę hotelową uiszczoną przez Spółkę w imieniu klienta wraz z doliczoną kwoty marży będzie podlegał zwolnieniu z podatku VAT.
UZASADNIENIE
W dniu 23 października 2012r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług świadczonych przez Spółkę.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Sp. z o.o. Sp.k. (C.) prowadzi działalność gospodarczą, której przedmiotem jest rezerwowanie klientom miejsc hotelowych w hotelach, które klientom C. oferują znaczące rabaty (zwykle 50%), do czego wcześniej zobowiązały się w umowie z C. C. nie otrzymuje od hotelu wynagrodzenia, ani też nie płaci hotelowi za oferowanie usług po obniżonych cenach klientom C.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right