Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 29.11.2012, sygn. IPPP2/443-1002/12-2/DG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1002/12-2/DG

W zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie lokalu przed rozpoczęciem działalności gospodarczej oraz wydatki związane z jego wykończeniem.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 2.10.2012r. (data wpływu 3.10.2012r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie lokalu oraz wydatki związane z jego wykończeniem - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3.10.2012r. wpłynął do tut. Organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie lokalu oraz wydatki związane z jego wykończeniem.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawczyni (dalej: Podatniczka, Wnioskodawczyni) posiadająca już własny lokal mieszkalny, w październiku 2011 r. nabyła lokal mieszkalny z garażem znajdujący się w budynku mieszkalnym wraz z udziałami w części wspólnej budynku oraz działki gruntowej.

Zakup nieruchomości został udokumentowany fakturami VAT wystawionymi przez podatnika VAT czynnego. W latach 2009-2011 Podatniczka dokonywała wpłat zaliczek na poczet nabycia przedmiotowych nieruchomości, które dokumentowane były fakturami VAT wystawionymi na Wnioskodawczynię. Po dokonanym odbiorze przedmiotowej nieruchomości Podatniczka poniosła koszty na wykończenie. Powyższe wydatki dokumentowane były fakturami VAT wystawionymi na Podatniczkę. Wnioskodawczyni nabyła przedmiotowe nieruchomości z zamiarem przeznaczenia ich do prowadzenia działalności gospodarczej, polegającej m. in. na doradztwie w zakresie działalności gospodarczej i zarządzania tj. wykorzystaniu jej na cele biurowe, a więc działalności opodatkowanej VAT. Podatniczka złożyła do Urzędu Skarbowego zgłoszenie rejestracyjne na formularzu VAT-R w lipcu 2011r. - rozpoczęła prowadzenie działalności gospodarczej. Będąc czynnym podatnikiem VAT Wnioskodawczyni dokumentuje sprzedaż usług doradczych, administracyjnych fakturami VAT stosując podstawową stawkę VAT. Podatniczka rozlicza się za okresy kwartalne deklaracjami VAT-7K.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00