Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.12.2012, sygn. IPPP1/443-874/12-2/PR, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-874/12-2/PR
opodatkowanie udzielania krótkoterminowych pożyczek, zastosowania do ww. czynności zwolnienia od podatku, oraz określenia momentu powstania obowiązku podatkowego
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 14.09.2012 r. (data wpływu 17.09.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania udzielania krótkoterminowych pożyczek, zastosowania do ww. czynności zwolnienia od podatku, oraz określenia momentu powstania obowiązku podatkowego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17.09.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania udzielania krótkoterminowych pożyczek, zastosowania do ww. czynności zwolnienia od podatku, oraz określenia momentu powstania obowiązku podatkowego.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest polską spółką kapitałową wchodzącą w skład Grupy Wnioskodawca jest zarejestrowanym polskim podatnikiem VAT czynnym.
Działalność Grupy
Grupa powstała w 2001 r. w wyniku wydzielenia spółek zależnych ze struktury S.A. W skład Grupy wchodzą m.in. S.A. jako jednostka dominująca, S.A.1(czyli Wnioskodawca), S.A.2 oraz S.A.3, jak również inne spółki kapitałowe prowadzące działalność w branży kolejowej.
Podstawowym przedmiotem działalności spółek Grupy jest działalność związana z szeroko rozumianym transportem koleją utrzymaniem taboru kolejowego czy wykorzystania infrastruktury kolejowej do przesyłu energii bądź do działalności teleinformatycznej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right