Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 24.08.2012, sygn. IPPP3/443-563/12-3/KB, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-563/12-3/KB

Czy opisany przez Spółkę sposób uzyskiwania potwierdzeń otrzymania przez kontrahentów faktur korygujących spełnia wymagania ustawy o VAT i tym samym umożliwia Spółce obniżanie podstawy opodatkowania zgodnie z art. 29 ust. 4a ustawy o VAT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U z 2012 r. poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 22.05.2012 r. (data wpływu 25.05.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości obniżenia podstawy opodatkowania na podstawie uzyskanego potwierdzenia odbioru faktur korygujących jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25.05.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości obniżenia podstawy opodatkowania na podstawie uzyskanego potwierdzenia odbioru faktur korygujących.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Sp. z o.o. (dalej: S lub Spółka) planuje rozpoczęcie prac zmierzających do wdrożenia systemu fakturowania elektronicznego. Wdrożenie fakturowania elektronicznego ma na celu usprawnienie obrotu dokumentami faktur sprzedażowych oraz faktur korygujących, jak również uproszczenie procedury uzyskiwania potwierdzenia otrzymywania faktur korygujących przez kontrahentów Spółki. Przed wystawieniem i przesłaniem na rzecz danego kontrahenta faktur w formie elektronicznej Spółka będzie uzyskiwać od kontrahenta akceptację dla takiej formy dokumentowania transakcji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00