Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18.09.2012, sygn. IPPP2/443-656/12-2/KG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-656/12-2/KG
sposób ustalania wysokości marży przy sprzedaży samochodu kolekcjonerskiego
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia nadanym za pośrednictwem Poczty Polskiej w dniu 9 lipca 2012 r. (data wpływu 12 lipca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości sposobu ustalania wysokości marży przy sprzedaży samochodu kolekcjonerskiego jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 lipca 2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości sposobu ustalania wysokości marży przy sprzedaży samochodu kolekcjonerskiego.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca zamierza prowadzić działalność gospodarczą w zakresie nabywania używanych pojazdów samochodowych z zagranicy, ich remontów, a następnie odprzedaży na terytorium kraju i za granicę. Nabywane pojazdy będą samochodami używanymi, kolekcjonerskimi i znajdują się w różnym stanie technicznym. Nabycie samochodów będzie następować bez prawa odliczenia podatku naliczonego. Po nabyciu samochodu będzie on remontowany (remont obejmuje często części mechaniczne np. wymiana silnika, części zawieszenia, części wyposażenia wnętrz jak również karoserię). Nakłady ponoszone na samochód obejmują nabycie towarów (w szczególności części zamiennych nowych lub używanych) albo usług (usługi renowacji pojazdu). Wszystkie zakupione pojazdy sprowadzone są do Polski i nie będą w Polsce dopuszczane do ruchu. Po wyremontowaniu Spółka odprzeda samochód kolekcjonerski.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right