Interpretacja indywidualna z dnia 05.10.2012, sygn. IPPP2/443-748/12-2/KOM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-748/12-2/KOM
opodatkowanie podatkiem VAT nieodpłatnego udostępniania pracownikom artykułów spożywczych i napojów oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia tych towarów
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 31.07.2012 r. (data wpływu 6.08.2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego udostępniania pracownikom artykułów spożywczych i napojów oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia tych towarów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 6.08.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego udostępniania pracownikom artykułów spożywczych i napojów oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia tych towarów.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i związane z nim zdarzenie przyszłe:
Spółka prowadzi na terytorium Polski działalność gospodarczą w zakresie kompleksowego zarządzania centrami handlowymi, obejmującą między innymi wynajem powierzchni handlowej. Pracownicy Spółki, korzystają podczas wykonywania obowiązków służbowych z kawy, herbaty, cukru do słodzenia oraz mleka i wody pitnej. Jednocześnie Spółka nie wyklucza, że inne napoje bezalkoholowe, jak również drobne artykuły spożywcze (ciastka, cukierki, paluszki) mogą być dostępne dla pracowników Spółki w przyszłości, jako element spotkań biznesowych z klientami i spotkań wewnętrznych w zależności od bieżących potrzeb.