Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 04.09.2012, sygn. IPPP2/443-732/12-2/BH, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-732/12-2/BH
Rozliczenie nakładów należy traktować jako świadczenie usługi i udokumentować fakturą
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z dnia 31.07.2012 r. (data wpływu 2.08.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozliczenia nakładów poniesionych przez Gminę jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 2.08.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozliczenia nakładów poniesionych przez Gminę.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Gmina Miasto (dalej: Wnioskodawca lub Gmina) jako jednostka samorządu terytorialnego jest odpowiedzialna za realizację projektów inwestycyjnych, których przedmiotem jest m.in. budowa infrastruktury grzewczej, wodociągowej i kanalizacyjnej na obszarach położonych na terenie Gminy.
Zadania własne i zlecone Gminy z zakresu gospodarki komunalnej wykonywane są obecnie przez Przedsiębiorstwo Wodno Kanalizacyjno Ciepłownicze Sp. z o.o. (dalej: Spółka), utworzone w wyniku przekształcenia gminnej jednostki organizacyjnej (dalej: Oddział) w jednoosobową spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością.
Rada Miasta dnia 30 grudnia 2009 r. podjęła uchwałę w sprawie likwidacji jednostki budżetowej pod nazwą Oddział Wodno-Kanalizacyjno-Ciepłowniczy w celu przekształcenia w jednoosobową spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością ze 100% udziałem Gminy. Dnia 20 kwietnia 2011 r. Gmina zawiązała i przyjęła Akt założycielski Spółki, z którego wynika (§ 8 ust. 1 Aktu założycielskiego), że kapitał zakładowy Spółki w całości zostaje pokryty wkładem niepieniężnym (aportem) w postaci mienia znajdującego się w zarządzie likwidowanej jednostki budżetowej, o której mowa wyżej. W rezultacie, dnia 21 kwietnia 2011 r. Gmina zawarła ze Spółką Umowę przeniesienia przedsiębiorstwa - Umowę przeniesienia własności nieruchomości i użytkowania wieczystego mającą formę aktu notarialnego w celu wykonania zobowiązania wynikającego z Aktu założycielskiego Spółki (dalej: Umowa aportowa), na podstawie której Gmina przeniosła na rzecz Spółki majątek (tj. szereg środków trwałych obejmujących infrastrukturę wodociągowo-kanalizacyjną oraz ciepłowniczą).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right