Interpretacja indywidualna z dnia 31.08.2012, sygn. IPPB5/423-459/12-2/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-459/12-2/RS
1. Czy ponoszone przez V. w trakcie budowy koszty promocji i reklamy sprzedawanych przez Spółkę produktów będą stanowiły w przypadku Spółki koszty bezpośrednie, o których mowa w art. 15 ust. 4, 4b i 4c ustawy z dnia 15 lutego 1992 roku o podatku dochodowym od osób prawnych ( j. t. Dz. U. z 2011 roku Nr 74, poz. 397 ze zmianami)?2. Czy koszty finansowania procesu developerskiego pochodzącego ze źródeł zewnętrznych ponoszone przez V. będą stanowiły w przypadku Spółki koszty bezpośrednie, o których mowa w art. 15 ust. 4, 4b i 4c ustawy z dnia 15 lutego 1992 roku o podatku dochodowym od osób prawnych (j. t. Dz. U. z 2011 roku Nr 74, poz. 397 ze zmianami)?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 31.05.2012 r. (data wpływu 08.06.2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:
- kwalifikacji do kosztów podatkowych wydatków poniesionych przez Spółkę na promocję i reklamę sprzedawanych - w ramach prowadzonej przez nią działalności deweloperskiej - produktów, tj. wybudowanych nowych mieszkań oraz przebudowanych, istniejących zabytkowych obiektów jest prawidłowe,
- kwalifikacji do kosztów podatkowych wydatków poniesionych przez Spółkę w związku z częściowym finansowaniem prowadzonego przez nią procesu deweloperskiego ze źródeł zewnętrznych, tj. kosztów odsetek i prowizji od zaciągniętych pożyczek i kredytów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 08.06.2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kwalifikacji do kosztów podatkowych: wydatków poniesionych przez Spółkę na promocję i reklamę sprzedawanych - w ramach prowadzonej przez nią działalności deweloperskiej - produktów, tj. wybudowanych nowych mieszkań oraz przebudowanych, istniejących zabytkowych obiektów oraz wydatków poniesionych przez Spółkę w związku z częściowym finansowaniem prowadzonego przez nią procesu deweloperskiego ze źródeł zewnętrznych, tj. kosztów odsetek i prowizji od zaciągniętych pożyczek i kredytów.