Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 26.04.2012, sygn. IPPP3/443-71/12-5/KC, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-71/12-5/KC

wystawca faktury może zapewnić autentyczność pochodzenia i integralność treści innymi formami aniżeli wymienionymi w wyżej cytowanych przepisach, np. wystawiając fakturę w formacie PDF, który wyłącza możliwość edycji pliku zapisanego w tym formacie, bądź faksem lub za pośrednictwem serwisu internetowego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 13.01.2012 r. (data wpływu 18.01.2012 r.), uzupełnionym pismem w dniu 24.04.2012 r. (data wpływu 25.04.2012 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 16.04.2012 r. (skutecznie doręczone w dniu 18.04.2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania faktur wystawianych w formacie PDF za faktury elektroniczne jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18.01.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania faktur wystawianych w formacie PDF za faktury elektroniczne. Wniosek uzupełniony został pismem z dnia 20.04.2012 r., złożonym w dniu 24.04.2012r. (data wpływu 25.04.2012 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z dnia 16.04.2012 r.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe

Spółka prowadzi działalność polegającą na handlu hurtowym artykułami elektrycznymi. W toku prowadzonej działalności, dokonuje zakupów i sprzedaży towarów i usług. Przedmiotowe transakcje są dokumentowane fakturami VAT, wystawianymi oraz przesyłanymi w formie papierowej za pośrednictwem poczty lub kuriera (ewentualnie wręczanymi osobiście). W celu usprawnienia przepływu faktur wprowadza zmianę stosowanego dotychczas sposobu przesyłania faktur poprzez odstąpienie od ich wystawiania i przesyłania w formie papierowej i zastąpienie ich fakturami elektronicznymi przesyłanymi za pośrednictwem poczty elektronicznej w formacie PDF. Spółka chce zastosować wysyłanie faktur drogą elektroniczną za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), w formie załączonego do wiadomości zwykłego pliku PDF.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00