Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 01.03.2012, sygn. IPPP2/443-1379/11-2/IG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1379/11-2/IG
Należy stwierdzić, że premia pieniężna wypłacona z tytułu osiągnięcia określonego poziomu zakupów stanowi w swej istocie rabat, o którym mowa w art. 29 ust. 4 ustawy i jej udokumentowanie przez wypłacającego powinno się odbywać za pośrednictwem wystawienia faktur korygujących.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 12.12.2011 r. (data wpływu 13.12.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie premii pieniężnych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13.12.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie premii pieniężnych.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Spółka podpisała umowy z kontrahentami na sprzedaż produktów, z których to umów wynika, że po osiągnięciu określonego poziomu zakupów zostanie przyznana premia pieniężna danemu kontrahentowi. Podpisanie umów w zakresie dystrybucji towarów przez określonych kontrahentów nastąpiło przed rozpoczęciem współpracy z tymi kontrahentami. W umowie określone zostały zasady przyznawania premii pieniężnych z tytułu przekroczenia określonych poziomów zakupów przez kontrahentów. Dopiero w oparciu o podpisane umowy Spółka rozpoczęła dystrybucję oferowanych towarów po podpisaniu umów i określeniu w umowach poziomu zakupów, po których osiągnięciu będą przyznawane premie pieniężne.