Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 31.01.2012, sygn. IPPP2/443-1271/11-2/KOM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-1271/11-2/KOM

Przechowywanie otrzymanych faktur elektronicznych oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z tych faktur

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 3.11.2011 r. (data wpływu 14.11.2011r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania otrzymanych faktur elektronicznych oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z tych faktur jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14.11.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie przechowywania otrzymanych faktur elektronicznych oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego z tych faktur.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka dla celów prowadzonej działalności gospodarczej podlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług oraz podatkiem dochodowym od osób prawnych dokonuje zakupu towarów, materiałów oraz usług zarówno od kontrahentów krajowych, jak i zagranicznych. W konsekwencji Spółka otrzymuje od kontrahentów faktury VAT (w tym faktury korygujące VAT) drogą pocztową, bezpośrednio od kontrahenta lub korzysta (w przypadku kilku kontrahentów) z elektronicznego systemu EDI.

W przypadku faktur przesyłanych drogą pocztową zdarzają się sytuacje, w których faktury otrzymywane są przez Spółkę od kilku dni do kilku tygodni po ich wystawieniu, co przekłada się w wielu przypadkach na znaczące opóźnienia w płatnościach. W celu skrócenia czasu otrzymywania faktur VAT przesyłanych dotąd drogą pocztową, Spółka planuje otrzymywanie ich w postaci pliku PDF, jako załącznik do wiadomości elektronicznej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00