Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 12.04.2012, sygn. IPPP3/443-55/12-2/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-55/12-2/MK
opodatkowania czynności przekazania niezabudowanych działek gruntowych
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 10.01.2012 r. (data wpływu 13.01.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania czynności przekazania niezabudowanych działek gruntowych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13.01.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie podatkowania czynności przekazania niezabudowanych działek gruntowych.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Sp. z o.o. jest podatnikiem podatku od osób prawnych oraz podatnikiem podatku od towarów i usług. Spółka będzie prowadziła działalność deweloperską oraz sprzedaż niezabudowanych działek przeznaczonych pod zabudowę domami mieszkalnymi.
Firma K. w dniu 06.06.2007 r. nabyła w formie aktu notarialnego nieruchomość gruntową, od której nie odliczyła podatku od towarów i usług, gdyż nieruchomość nabyta była od osób fizycznych nie będących podatnikami VAT czynnymi. W związku z powyższym firma nie otrzymała faktury dokumentującej nabycie nieruchomości. Spółka zakupiony grunt podzieliła na mniejsze działki i w drodze decyzji administracyjnej z dnia 14.03.2011 r. przekazała nieodpłatnie Gminie grunty o powierzchni 0,2677 ha, które zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego i ww. decyzją mają stanowić gminne drogi dojazdowe do pozostałych działek spółki jak i innych właścicieli oraz poszerzą już istniejącą drogę gminną. Wnioskodawca zgodnie z operatem szacunkowym wycenił przekazane działki na kwotę 216.526 złotych. Spółka planuje zawarcie porozumienia z gminą, w którym zrzeknie się roszczeń o odszkodowanie za ww. działki drogowe a gmina zobowiąże się do przyspieszenia terminu wykonania prac związanych z budową infrastruktury, które zgodnie z obowiązującym prawem są obowiązkiem władz lokalnych wynika to z ustaw i rozporządzeń m. in. z art. 3 ust. 1 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. 2006 Nr 123 poz. 858) i ustawy o drogach publicznych z 21 marca 1985 z póź. zm. Firma K. nie będzie miała żadnego wpływu na wartość prac, które gmina wykona na działkach przekazanych nieodpłatnie ale określa się, że będzie wyższa od kwoty przekazanych gruntów. Gmina na przekazanym gruncie wykona prace polegające na wycince drzew, wykonaniu tymczasowej nawierzchni i odcinka sieci wodociągowej. Zbudowana infrastruktura nie będzie wpływała swym oddziaływaniem jedynie na działki należące do spółki ale także będzie służyła innym mieszkańcom ponieważ zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego droga ma prowadzić do pozostałych działek, które obecnie korzystają z dróg tymczasowych, a następnie łączyć się będą z inną drogą gminną.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right