Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 08.02.2012, sygn. IPPP2-443-1295/11-3/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2-443-1295/11-3/AK

Konsekwencje związane z rejestracją Gminy dla potrzeb podatku VAT i wyrejestrowaniem Urzędu Gminy

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 14 listopada 2011r. (data wpływu 21 listopada 2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie konsekwencji związanych z rejestracją Gminy dla potrzeb podatku VAT i wyrejestrowaniem Urzędu Gminy - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 listopada 2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie konsekwencji związanych z rejestracją Gminy dla potrzeb podatku VAT i wyrejestrowaniem Urzędu Gminy.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Gmina (dalej: Gmina) jest obecnie zarejestrowanym podatnikiem VAT i posiada własny numer NIP, który został uzyskany przez Gminę na mocy decyzji Naczelnika Urzędu Skarbowego z dnia lipca 2010r.. Natomiast potwierdzenie zarejestrowania Gminy jako podatnika VAT (VAT-5) zostało wydane przez Naczelnika Urzędu Skarbowego w dniu sierpnia 2010r. Jednocześnie z rejestracją Gminy dla celów VAT nastąpiło również wyrejestrowanie Urzędu Gminy (dalej: Urząd Gminy) jako podatnika VAT.W okresie do sierpnia 2010r. Urząd Gminy składał miesięczne deklaracje VAT-7 do Urzędu Skarbowego. Natomiast począwszy od rozliczeń za wrzesień 2010r. miesięczne deklaracje VAT-7 do Urzędu Skarbowego składa jedynie Gmina.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00