Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 02.11.2012, sygn. IBPP3/443-785/12/ASz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-785/12/ASz

korekta podatku naliczonego w sytuacji zmiany przeznaczenia przebudowanej Izby Regionalnej

>INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 19 lipca 2012r. (data wpływu 27 lipca 2012r.), uzupełnionym pismem z dnia 18 października 2012r.(data wpływu 22 października 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie korekty podatku naliczonego w sytuacji zmiany przeznaczenia przebudowanej Izby Regionalnej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 lipca 2012r. wpłynął ww. wniosek w zakresie korekty podatku naliczonego w sytuacji zmiany przeznaczenia przebudowanej Izby Regionalnej .

Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 18 października 2012r. (data wpływu 22 października 2012r.), będącym odpowiedzią na wezwaniu tut. organu z dnia 15 października 2012r. znak: IBPP3/443-785/12/ASz.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Gmina w ramach działania Odnowa i rozwój wsi objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 zrealizowała inwestycję pn. w G celem podniesienia standardu funkcjonowania ww. Izby Regionalnej. Realizacja zadania wpłynie na poprawę stanu infrastruktury kultury oraz podniesienie atrakcyjności turystycznej wsi. Podatek VAT nie był kosztem kwalifikowalnym. Ww. obiekt został oddany do użytkowania we wrześniu 2010r.

Inwestycja po zrealizowaniu nie była wykorzystana przez Gminę do wykonywania przez nią jako podatnika podatku od towarów i usług czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Jednak w IV kwartale 2012r. Gmina planuje zawarcie z Gminnym Ośrodkiem Kultury w ... (tj. samorządową osobą prawną będącą jednostką kultury) odpłatnej umowy cywilnoprawnej najmu ww. obiektu, w celu wykonywania przez GOK czynności statutowych. Gminny Ośrodek Kultury (samorządowa osoba prawna) za korzystanie z ww. nieruchomości będzie płacił Gminie wynagrodzenie, opodatkowane podatkiem od towarowi usług. Wyżej wymieniona inwestycja Gminy od 2012r. służyć będzie jej sprzedaży opodatkowanej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00