Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 30.10.2012, sygn. IBPP2/443-783/12/ICz, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-783/12/ICz
Prawo do korekty podatku należnego w trybie art. 89a ustawy o VAT.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r., poz. 749) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 lipca 2012r. (data wpływu 30 lipca 2012r.), uzupełnionym pismem z dnia 8 października 2012r. (data wpływu 12 października 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do korekty podatku należnego w trybie art. 89a ustawy o VAT - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 30 lipca 2012r. wpłynął ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 8 października 2012r. (data wpływu 12 października 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do korekty podatku należnego w trybie art. 89a ustawy o VAT.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następując zdarzenie przyszłe:
Spółka dnia 13 czerwca 2012 roku wysłała pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru pismo do swojego kontrahenta (osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą) informujące o zamiarze skorygowania podatku VAT należnego w związku z niezapłaconą częścią faktury nr F/09/11 wystawionej w dniu 31 maja 2011r. Korekta miała nastąpić w trybie zapisanym w art. 89a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od towarów i usług. Zawiadomienie zostało przesłane na adres siedziby wskazany przez kontrahenta, który również został ujęty na wystawionej fakturze. Adres ten został również obecnie potwierdzony w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, która to ewidencja zawiera aktualne dane osoby prowadzącej działalność gospodarczą. Tożsame dane w zakresie adresu posiadają Urzędy Skarbowe oraz inne jednostki np.: Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Pomimo, iż adres wysyłki widnieje jako aktualny adres do doręczeń, Spółka otrzymała 2 lipca 2012r. zwrot przesyłki, która nie została podjęta w terminie 14 dni od daty pierwszego zawiadomienia. Według adnotacji na przesyłce została ona awizowana dwukrotnie dnia 14 czerwca 2012r. oraz po 7 dniach ponownie 21 czerwca 2012r. Po tym terminie przesyłka została zwrócona do nadawcy 29 czerwca 2012r. Z formalnych i nieformalnych źródeł spółka posiada informację, iż dłużnik nadal prowadzi działalność pod niniejszym adresem, lecz w obawie przed działaniami windykacyjnymi z premedytacją nie odbiera żadnej korespondencji. Spółka kierowała do dłużnika również inną korespondencję wzywającą do zapłaty długu, która również nie została podjęta przez adresata.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right