Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 20.09.2012, sygn. IBPP1/443-641/12/BM, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP1/443-641/12/BM

w zakresie zwolnienia od podatku świadczonych przez Wnioskodawcę usług edukacyjnych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 749) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 19 czerwca 2012r. (data złożenia w tut. organie 19 czerwca 2012r.), uzupełnionym pismem z dnia 19 czerwca 2012r. (data wpływu do tut. organu 21 czerwca 2012r.) oraz pismem z dnia 14 września 2012r. (data złożenia w tut. organie 14 września 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku świadczonych przez Wnioskodawcę usług edukacyjnych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 czerwca 2012r. został złożony w tut. organie wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie w zakresie zwolnienia od podatku świadczonych przez Wnioskodawcę usług edukacyjnych.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 19 czerwca 2012r. (data wpływu do tut. organu 21 czerwca 2012r.) oraz pismem z dnia 14 września 2012r. (data wpływu do tut. organu 14 września 2012r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 12 września 2012r. znak: IBPP1/443-641/12/BM.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Od lat Wnioskodawca jako przedsiębiorca prowadzi działalność, w której - do ubiegłego roku - ponad 80% stanowiły przychody związane z działalnością edukacyjną (ex 80 PKWiU) - nauczanie języków obcych (w tym języka niemieckiego i włoskiego). Wartość świadczonych usług poza działalnością związaną z edukacją nie przekroczyła kwoty zwolnienia podmiotowego z VAT (obecnie 150.000 zł). Od 2011r., w związku z treścią otrzymanego w starostwie" wpisu Wnioskodawca jest osobą prowadzącą (organem prowadzącym) tzw. jednostki systemu oświaty (JSO). Wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych" dokonał starosta" właściwy ze względu na miejsce zamieszkania organu prowadzącego i zarazem siedziby jednostki systemu oświaty JSO). Wpis został potwierdzony nadaniem odrębnego 14-znakowego numeru identyfikacji REGON (dla tzw. jednostki lokalnej). Inne znaczenie słowa lokalny" potwierdza fakt, iż obecny zakres miejscowy prowadzonej działalności oświatowej zamyka się w obszarze właściwości terytorialnej tylko jednej z kilku delegatur kuratorium oświaty. Zgodnie ze zgłoszonym do organu rejestrowego statutem (wraz ze zmianami) i stosowaną praktyką zajęcia edukacyjne prowadzone są wyłącznie na zlecenie różnych jednostek samorządu terytorialnego (JST), ich organów oraz ich jednostek organizacyjnych; tych które statutowo zajmują się sprawami oświaty; wyłącznie na terenie podległych danemu samorządowi publicznych szkół i placówek oświatowych. Są to zajęcia finansowane ze środków Unii Europejskiej, zlecane w oparciu o postępowania przetargowe opisane w ustawie Prawo zamówień publicznych. Zwykle jednym z wymogów zamawiających jest warunek, by te zajęcia prowadzone były wyłącznie przez osoby posiadające takie kwalifikacje, jakie wymagane są od nauczycieli szkół publicznych. Zamawiający (JST, jego organy) prowadzą rożną politykę ogłaszania przetargów od zlecenia każdych zajęć oddzielnie (jedno postępowanie dzielone jest np. na ponad sto części) do zlecenia kompleksowego projektu wyrównywania szans edukacyjnych na podległym im obszarze. W związku z rejonizacją" Zamawiających większość zajęć edukacyjnych odbywa się poza siedzibą JSO. Fakt każdego z uzyskanych zleceń, wraz z podaniem adresów szkół publicznych, w których prowadzone są zajęcia zgłaszany jest do organu rejestrowego/ewidencyjnego lecz z uwagi na brak tytułu prawnego do wykorzystywanych pomieszczeń (Dyrektorzy szkół/placówek publicznych co czas jakiś zmieniają godziny lub/i sale prowadzonych przez Wnioskodawcę zajęć) nie jest zgłaszany do rejestrów REGON. Ponadto zapłata za świadczone usługi dokonywana jest wyłącznie w obrocie bezgotówkowym (bankowym). Beneficjentami ostatecznymi są co prawda dzieci, lecz usługi zleca JST lub jej wyspecjalizowana jednostka organizacyjna i ona jest płatnikiem dysponentem funduszy z EFS.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00