Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.12.2012, sygn. IBPP3/443-906/12/EJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-906/12/EJ
prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących budowę kanalizacji sanitarnej przekazanej najpierw w dzierżawę, a potem aportem do spółki
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 23 sierpnia 2012r. (data wpływu 28 sierpnia 2012r.) uzupełnionym pismem z dnia 24 października 2012r. (data wpływu 29 października 2012r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:
- prawidłowe w zakresie opodatkowania podatkiem VAT czynności aportu oraz prawa do odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących realizację inwestycji będącej przedmiotem aportu
- nieprawidłowe w zakresie momentu realizacji prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących budowę kanalizacji sanitarnej.
UZASADNIENIE
W dniu 28 sierpnia 2012r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT czynności aportu oraz prawa do odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących realizację inwestycji będącej przedmiotem aportu. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 24 października 2012r. (data wpływu 29 października 2012r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 17 października 2012r. znak: IBPP3/443-906/12/EJ.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca działa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym wykonując zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.). Wnioskodawca będzie realizował jako inwestor budowę kanalizacji sanitarnych. Jednocześnie Wnioskodawca jest członkiem Związku Gmin, który aktualnie jest jedynym 100% właścicielem spółki Przedsiębiorstwa Wodociągów. Przedsiębiorstwo na terenie 10 gmin członków Związku realizuje zadania w zakresie dostawy wody i odbioru ścieków w tym, na terenie Wnioskodawcy. Wnioskodawca przekaże aportem rzeczowym wybudowaną kanalizację w zamian za objęcie akcji. Szczegółowym przedmiotem aportu będą budowle sieć kanalizacyjna, budynki i urządzenia (np. przepompownie) oraz nieruchomości gruntowe (np. pod przepompowniami). W stosunku do tych obiektów w trakcie ich realizacji Wnioskodawcy nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z uwagi na fakt, że Wnioskodawca nie realizuje dostawy wody i odbioru ścieków (brak związania z czynnościami opodatkowanymi). Przyszła czynność aportowa nie będzie miała charakteru pierwszego zasiedlenia (przedmiot aportu oddany będzie spółce na okres 1 roku umową dzierżawy). Wnioskodawca jest podatnikiem VAT, płatnikiem w zakresie czynności cywilnoprawnych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right