Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 28.12.2012, sygn. IBPP4/443-412/12/BP, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/443-412/12/BP

Prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur oraz faktur korygujących przesłanych drogą mailową w formacie PDF, które przechowywane będą w formie papierowej lub elektronicznej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 749)oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 13 września 2012r. (data wpływu 25 września 2012r.), uzupełnionym w dniu 18 grudnia 2012r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur oraz faktur korygujących przesłanych drogą mailową w formacie PDF, które następnie będą drukowane i przechowywane w formie papierowej - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25.09.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur oraz faktur korygujących przesłanych drogą mailową w formacie PDF, które następnie będą drukowane i przechowywane w formie papierowej. W/w wniosek został uzupełniony pismem z dnia 18 grudnia 2012 r. będący odpowiedzą na wezwanie tut. organu.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Spółka Jawna jako podmiot zarejestrowany dla celów VAT - będąca czynnym podatnikiem podatku VAT - prowadzi działalność gospodarczą w zakresie handlu materiałami budowlanymi. W związku z tym nabywa towary od dostawców i sprzedaje je nabywcom. Jeden z dostawców towarów do Wnioskodawcy planuje przesyłać faktury VAT oraz faktury VAT korygujące za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mailem) w formacie PDF. W tym celu zostanie podpisane przez Spółkę jako odbiorcę oświadczenie zawierające akceptację tego sposobu przesyłania faktur. W oświadczeniu określone zostaną między innymi adresy poczty elektronicznej dostawcy i odbiorcy pomiędzy, którymi będą przesyłane faktury VAT elektroniczne w formacie PDF - tylko do odczytu - nie będzie zatem możliwości dokonywania w nich zmian. Elektroniczne faktury będą następnie drukowane w siedzibie Spółki i ujmowane w dokumentacji księgowej oraz w rejestrze zakupów prowadzonym dla potrzeb podatku VAT naliczonego jako oryginały faktur VAT i faktur VAT korygujących. Elektroniczne faktury będą drukowane w tym samym dniu w jakim plik PDF pojawi się na poczcie elektronicznej Spółki. Po wydrukowaniu faktury na jej papierowy egzemplarz będzie naniesiona data wydruku będąca datą otrzymania oryginału faktury VAT lub faktury VAT korygującej. Papierowa postać elektronicznej faktury VAT (i faktury korygującej) będzie przechowywana w siedzibie Spółki tak jak inne dokumenty księgowe w podziale na okresy rozliczeniowe.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00