Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.04.2012, sygn. IBPP3/443-102/12/AŚ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-102/12/AŚ
Gmina nie miała prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku zakupem samochodu ratowniczo-gaśniczego dla OSP, który została zakupiony z zamiarem przekazania w nieodpłatne użyczenie, zatem nieodpłatne przekazanie samochodu na własność OSP również nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 25 stycznia 2012r. (data wpływu do tut. organu 31 stycznia 2012r.), uzupełnionym pismem z dnia 6 marca 2012r. (data wpływu do tut. organu 13 marca 2012r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego przy zakupie samochodu ratowniczo-gaśniczego oraz opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania przez Wnioskodawcę samochodu ratowniczo-gaśniczego jednostce Ochotniczej Straży Pożarnej - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 31 stycznia 2012r. wpłynął ww. wniosek, uzupełniony pismem z dnia 6 marca 2012r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego przy zakupie samochodu ratowniczo-gaśniczego oraz opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazania przez Wnioskodawcę samochodu ratowniczo-gaśniczego jednostce Ochotniczej Straży Pożarnej.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Gmina jest zarejestrowana jako podatnik VAT czynny. Gmina realizowała projekt pn. ..., współfinansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa w ramach osi priorytetowej 4. Ochrona środowiska i zapobieganie zagrożeniom. Działanie 4.4 Zwalczanie i zapobieganie zagrożeniom. Wnioskodawcą ww. projektu oraz jego Liderem była Gmina I, która przedmiotowy wniosek złożyła w Partnerstwie z Gminą MP i Gminą R. Partnerami projektu była również: Ochotnicza Straż Pożarna w I, Ochotnicza Straż Pożarna w R oraz Ochotnicza Straż Pożarna w PD. Gmina ponosiła i ponosi nadal pełną odpowiedzialność za całość Projektu wobec Instytucji Wdrażającej, w tym za utrzymanie trwałości projektu przez 5 lat Podstawą prawną współpracy z Gminą MP, Gminą R, Ochotniczą Strażą Pożarną w I, Ochotniczą Strażą Pożarną w R, Ochotniczą Strażą Pożarną w PD są umowy partnerskie z dnia 18 grudnia 2009r. Określają one prawa i obowiązki Lidera oraz Partnerów w trakcie trwania projektu, oraz po jego zakończeniu. Prawo własności rzeczy nabytych w ramach projektu przysługiwać będzie oddzielnie każdej ze stron tj. Gminie I, Gminie MP, Gminie R. Jednocześnie każda ze stron będzie zobowiązana do przyjęcia zakupionego środka na stan środków trwałych, natomiast nabyty w wyniku realizacji projektu sprzęt, będzie przekazany w użyczenie partnerom. Na fakturach dokumentujących zakup samochodów ratowniczo-gaśniczych jako Nabywca oraz Płatnik figurują: Gmina I Wnioskodawca), Gmina MP oraz Gmina R. Właścicielami samochodów od dnia nabycia tj. od 3 września 2010r. do dnia 27 grudnia 2010r. były: Gmina I, Gmina MP i Gmina R. W dniu 27 grudnia 2010r. został zawarty aneks do umowy partnerskiej, który zmienił zapis stanowiący, iż nabyty w wyniku realizacji projektu sprzęt, będzie przekazany w formie darowizny zgodnie z zasadą:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right