Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10.05.2012, sygn. IBPP3/443-147/12/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-147/12/MN
korekta podatku naliczonego w sytuacji zmiany przeznaczenia środków trwałych
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 7 lutego 2012r. (data wpływu 13 lutego 2012r.) uzupełniony pismem z dnia 13 kwietnia 2012r. (data wpływu 18 kwietnia 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia albo do zwrotu podatku VAT wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione przy realizacji inwestycji oraz prawa do korekty deklaracji VAT-7 za miesiące w których dokonano zakupów jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 lutego 2012r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia albo do zwrotu podatku VAT wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione przy realizacji inwestycji oraz prawa do korekty deklaracji VAT-7 za miesiące w których dokonano zakupów. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 13 kwietnia 2012r. (data wpływu 18 kwietnia 2012r.).
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny (ostatecznie doprecyzowany w piśmie z dnia 13 kwietnia 2012r.):
Wnioskodawca jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym od dnia 13 grudnia 1996 roku. W dniu 26 czerwca 2006 roku została zawarta umowa nr () pomiędzy Wojewodą a Wnioskodawcą na realizację w ramach Priorytetu III Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego projektu pn.: xxx. Realizacja projektu trwała od dnia 18 września 2006r. - do 11 grudnia 2007r. Zakończenie finansowe zadania nastąpiło 11 lutego 2008r. Po zakończeniu realizacji projektu xxx - zgodnie z obecnie stosowaną praktyką - Infrastruktura została przekazana w użytkowanie Zakładowi Usług Komunalnych Gminy C. na podstawie umowy użytkowania z dnia 3 stycznia 2005r. oraz protokołu zdawczo-odbiorczego Nr 1/2008 z dnia 21 stycznia 2008r. Do dnia 30 czerwca 2011r. projekt był finansowany ze środków Zakładu Usług Komunalnych, na które składały się opłaty za usługi oczyszczania ścieków oraz dotacja z budżetu Wnioskodawcy. Zakład Usług Komunalnych wykorzystywał udostępnioną mu infrastrukturę do świadczenia na rzecz mieszkańców Gminy (względnie instytucji, podmiotów gospodarczych czy też innych odbiorców) usług w zakresie oczyszczania ścieków. Zakład Usług Komunalnych pobierał od mieszkańców za swoje usługi wynagrodzenie, opodatkowywał je podatkiem VAT, wystawiał faktury, składał deklaracje VAT-7, etc.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right