Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.02.2012, sygn. IBPP3/443-1248/11/PK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-1248/11/PK

prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony z faktur otrzymanych w formie elektronicznej

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 26 października 2011r. (data wpływu 21 listopada 2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony z faktur otrzymanych w formie elektroniczne a następnie wydrukowanych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 listopada 2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony z faktur otrzymanych w formie elektronicznej, a następnie wydrukowanych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

W celu usprawnienia przepływu faktur, Spółka częściowo zmieniła sposób odbierania faktur poprzez zaakceptowanie propozycji kontrahentów dotyczącej otrzymywania przez Spółkę faktur VAT dokumentujących zakup towarów i usług drogą elektroniczną (e-mail), poprzez załączenie pliku PDF z treścią faktury, który nie będzie zabezpieczony podpisem elektronicznym. Faktury te zawierają wszystkie dane, które zgodnie z odpowiednimi przepisami powinny znaleźć się na fakturze.

W celu zapewnienia autentyczności pochodzenia faktury Spółka uregulowała z kontrahentami, z jakich adresów e-mail będą wysyłane i odbierane faktury, a także jak będą nazwane i którzy z pracowników kontrahenta będą mogli takie faktury wysyłać. W celu określenia zgodności danych na fakturze z danymi transakcji, pracownicy Spółki dokonują kontroli biznesowej faktur w postaci weryfikacji merytorycznej faktur. W celu zapewnienia integralności treści faktury, e-mail od kontrahenta z załączoną fakturą zakupu w wersji elektronicznej jest archiwizowany w systemie komputerowym i przy użyciu programu komputerowego (klienta pocztowego), co pozwala na rejestrację daty wpływu faktury, nadawcy, jak również treści faktury otrzymanej od kontrahenta

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00