Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 31.08.2012, sygn. IPTPP2/443-517/12-3/JS, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-517/12-3/JS
uznanie dostaw towarów za eksport i opodatkowanie ich stawką 0%
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 13 czerwca 2012 r. (data wpływu 15 czerwca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania dostaw towarów za eksport i opodatkowania ich stawką 0% jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 czerwca 2012 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania dostaw towarów za eksport i opodatkowania ich stawką 0%.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
X sp. z o.o. (Spółka, Wnioskodawca) sprzedaje towary na rzecz podmiotów mających siedzibę w krajach położonych na terytorium Unii Europejskiej (UE) lub poza UE. W przedmiotowych transakcjach mogą uczestniczyć dwa lub więcej podmioty (tj. towary sprzedane przez Spółkę mogą być następnie sprzedawane przez ich nabywcę na rzecz kolejnych kontrahentów).
Każdorazowo, towary w ramach transakcji będących przedmiotem wniosku są w wyniku sprzedaży wywożone poza terytorium UE (ich docelowym miejscem przeznaczenia jest kraj poza terytorium UE). W niektórych sytuacjach towary są wysyłane bezpośrednio do ostatniego w kolejności nabywcy.
W zależności od uzgodnień dokonanych z kontrahentem w ramach konkretnych transakcji, przedmiotowe dostawy odbywają się na różnych warunkach handlowych (wynikających przykładowo z postanowień Incoterms 2000 czy Incoterms 2010, np. FCA, DAP). Bez względu jednak na typ transakcji i warunki przyjęte przez strony, towary są zawsze zgłaszane do odprawy celnej w Polsce na rzecz Wnioskodawcy (korzystającego z usług Agencji Celnej). W niektórych przypadkach zdarza się, że po zgłoszeniu do odprawy celnej w Polsce i przed opuszczeniem terytorium UE, towary są przeładowywane w innym niż Polska kraju UE na inny środek transportu.