Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 29.08.2012, sygn. IPTPP2/443-498/12-4/JN, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-498/12-4/JN

Prawo do odliczenia podatku VAT w związku z zakupem know-how.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 1 czerwca 2012 r. (data wpływu 8 czerwca 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 10 sierpnia 2012 r. (data wpływu 17 sierpnia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z zakupem know-how jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 czerwca 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT w związku z zakupem know-how oraz stawki podatku VAT dla przekazanych przez kontrahenta know-how.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 10 sierpnia 2012 r. o doprecyzowanie zdarzenia przyszłego oraz dodatkową opłatę.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca (dalej jako Spółka) wykonuje działalność gospodarczą prowadząc handel hurtowy oraz dystrybucję urządzeń i osprzętu elektrycznego. Spółka zamierza dokonać zakupu działalności handlowej innej spółki (dalej jako: Firma) poprzez: zakup know-how firmy, przejęcie pracowników firmy, zatrudnienie kadry zarządzającej, zakup rotujących towarów handlowych, dostęp do baz danych klientów, towarów, dostawców, dostęp do znaczących umów, przejęcie umowy najmu lokalizacji, zakup niezbędnego wyposażenia oddziału. Wynagrodzenie za zakup know-how firmy będzie płatne po spełnieniu następujących warunków: podpisanie umowy o współpracy pomiędzy Wnioskodawcą oraz Firmą, podpisanie umów o pracę z pracownikami Firmy, podpisanie umowy najmu nieruchomości. W zakres know-how wchodzić będzie: lista klientów oraz osoby kontaktowe, lista dostawców oraz osoby kontaktowe, lista warunków handlowych z klientami, lista warunków handlowych z dostawcami oraz lista realizowanych inwestycji przez klientów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00