Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 27.08.2012, sygn. IPTPP1/443-418/12-6/MW, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP1/443-418/12-6/MW
Sprzedaż Studium wykonalności i Dokumentacji projektowej będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na podstawie art. 5 ust. 1 w zw. z art. 8 ust. 1 ustawy. Sprzedaż tę należy opodatkować stawką podstawową, tj. stawką 23%, stosownie do art. 41 ust. 1 w zw. z art. 146a ustawy.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 25 maja 2012r. (data wpływu 28 maja 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 20 sierpnia 2012r. (data wpływu 23 sierpnia 2012r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży Studium wykonalności i Dokumentacji projektowej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28 maja 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- prawa i terminu odliczenia podatku naliczonego związanego z wydatkami na zakup Studium wykonalności i Dokumentacji projektowej,
- opodatkowania sprzedaży ww. dokumentacji.
Wniosek uzupełniono w dniu 23 sierpnia 2012r. w zakresie wskazania przedmiotu wniosku.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wnioskodawca składa deklaracje VAT za miesięczne okresy rozliczeniowe.
Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego jest odpowiedzialna za realizację projektów inwestycyjnych, których przedmiotem jest budowa infrastruktury wodociągowej i kanalizacyjnej na obszarach położonych na terenie Gminy (dalej: Infrastruktura Wod-Kan). W ramach realizacji przedmiotowych inwestycji Gmina występowała oraz występuje w charakterze inwestora. Przed rozpoczęciem budowy Infrastruktury Wod-Kan Gmina musi przeprowadzić odpowiednie prace projektowe, które konieczne są do realizacji danej inwestycji oraz pozwalają na ocenę, z jakimi kosztami Gmina powinna się liczyć podejmując się realizacji danego zadania. Powyższe wyniki nie tylko z ostrożności inwestorskiej, lecz także z wymogów budżetowych i prawnych, które nałożone są na jednostki samorządu terytorialnego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right