Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.06.2012, sygn. IPTPP4/443-214/12-4/OS, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP4/443-214/12-4/OS
Czy w zaistniałej sytuacji Wnioskodawcy przysługiwać będzie prawo do obniżenia podatku należnego lub zwrotu różnicy podatku o kwotę podatku naliczonego w fakturach dotyczących ww. projektu?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Zarządu Dróg Powiatowych, przedstawione we wniosku z dnia 20 marca 2012 r. (data wpływu 23 marca 2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 20 czerwca 2012 r. (data wpływu 22 czerwca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podatku należnego lub zwrotu różnicy podatku o kwotę podatku naliczonego w fakturach w związku z realizacją projektu pn. jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 23 marca 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podatku należnego lub zwrotu różnicy podatku o kwotę podatku naliczonego w fakturach w związku z realizacją projektu pn. .
Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 20 czerwca 2012 r. (data wpływu 22 czerwca 2012r.) w zakresie doprecyzowania stanu faktycznego.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny. (ostatecznie przedstawiony w uzupełnieniu wniosku)
Powiat realizuje projekt pn. .. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007-2013. Projekt jest realizowany w partnerstwie z jednostką organizacyjną - Zarządem Dróg Powiatowych. Część budynku jest wynajmowana innym podmiotom. Umowy z najemcami części budynku byłego internatu zawierane są przez Zarząd Dróg Powiatowych, który jest Zarządcą budynku na podstawie Umowy Użyczenia. Dochód z wynajmu pomieszczeń w roku 2008 wyniósł 412 499,73 zł netto + 92 892,08zł VAT. W roku 2009 z tego tytułu Powiat osiągnął dochód netto 527 058,04 zł +111 533,58 zł podatek VAT. W roku 2008r. udział czynności w związku z którymi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego nie przekroczył 2% całkowitego obrotu. Budynek przekazany jest w nieodpłatne użyczenie powiatowej jednostce organizacyjnej jaką jest Zarząd Dróg Powiatowych. Kwestię przekazania budynku w nieodpłatne użyczenie Zarządowi Dróg Powiatowych wyjaśnia umowa użyczenia. Budynek w 3/4 powierzchni wykorzystywany jest jako administracyjny obiekt użyteczności publicznej, a w 1/4 został przekazany w nieodpłatne użyczenie Zarządowi Dróg Publicznych. Ww. projekt jest realizowany w ramach zadań własnych powiatu, tj. w zakresie ponadgimnazjalnej kultury fizycznej i turystyki oraz utrzymania powiatowych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych zgodnie z art. 4 ust. 8 i 19 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. nr 142, poz. 1592 ze zm.). Wydatki poniesione w związku z realizacją projektu zostaną udokumentowane fakturami VAT wystawianymi na Zarząd Dróg Powiatowych. Nabywane towary i usługi związane z realizacją projektu jedynie częściowo związane będą z wykonywaniem czynności opodatkowanych. Nie jest możliwe określenie kwot podatku naliczonego w poszczególnych kategoriach czynności, tzn. odrębnie dla czynności opodatkowanych, zwolnionych lub niepodlegających opodatkowaniu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right