Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.06.2012, sygn. IPTPP1/443-306/12-2/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP1/443-306/12-2/MS
Czy Gminie będzie przysługiwało pełne odliczenie kwoty podatku z tytułu bieżących kosztów związanych z funkcjonowaniem i utrzymaniem targowiska miejskiego? W sytuacji, gdy dany zakup jest wykorzystywany przez Gminę do działalności opodatkowanej VAT jak i do działalności niepodlegającej opodatkowaniu i nie jest wykorzystywana do działalności zwolnionej od opodatkowania VAT, a Gmina nie ma obiektywnej możliwości przyporządkowania dokonywanych przez siebie zakupów do jednego konkretnego rodzaju prowadzonej działalności, to Gmina ma prawo do pełnego odliczenia VAT naliczonego z tytułu kosztów związanych z utrzymywaniem i funkcjonowaniem targowiska miejskiego.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 12 kwietnia 2012 r. (data wpływu 16 kwietnia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia kwoty podatku z tytułu bieżących kosztów związanych z funkcjonowaniem i utrzymaniem targowiska miejskiego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 kwietnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia kwoty podatku z tytułu bieżących kosztów związanych z funkcjonowaniem i utrzymaniem targowiska miejskiego.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT. Gmina jest właścicielem targowiska miejskiego. Od podmiotów handlujących na terenie targowiska Wnioskodawca pobiera opłatę targową, a dodatkowo od tego roku (od stycznia 2012 r.) handlujący wpłacają rezerwację z tytułu udostępniania miejsc na targowisku handlującym na podstawie umów cywilnoprawnych opodatkowanych stawką 23% VAT (zawarte umowy posiadają określoną powierzchnię handlową). Gmina ponosi koszty bieżące z utrzymaniem i funkcjonowaniem targowiska w tym m. in. koszty utrzymania czystości, dostawy wody i prądu, utrzymania toalet na targowisku, odbieraniem ścieków oraz bieżące remonty np. naprawa ogrodzenia czy nawierzchni. Wydatki te są dokumentowane FV wystawionymi na Gminę przez dostawców/usługodawców z wykazanymi kwotami podatku.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right