Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 22.05.2012, sygn. IPTPP2/443-144/12-5/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-144/12-5/AW
W przypadku udzielania przez Wnioskodawcę bonusu warunkowego określanego jako procent od wartości dokonanych od Wnioskodawcy zakupów w uzgodnionym okresie rozliczeniowym, otrzymane przez kontrahentów premie, bonusy pieniężne nie będą w żaden sposób związane z uzyskaniem przez Wnioskodawcę świadczenia wzajemnego, gdyż za takie świadczenie nie można uznać dokonywanych, przez tych kontrahentów zakupów o określonym wolumenie. Tym samym brak podstaw aby twierdzić, że w zamian za otrzymane premie (bonusy) kontrahenci będą świadczyć na rzecz Wnioskodawcy usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy. W związku z tym, że nie będzie miał miejsca import usług, to również u Wnioskodawcy nie powstanie obowiązek podatkowy z tego tytułu.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 3 lutego 2012 r. (data wpływu 13 lutego 2012 r.) uzupełnionym pismem z dnia 10 maja 2012 r. (data wpływu 14 maja 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozpoznania importu usług oraz powstania obowiązku podatkowego z tego tytułu:
- w przypadku wypłacania bonusów tzw. warunkowych jest nieprawidłowe,
- w przypadku wypłacania bonusów tzw. reklamowych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 lutego 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozpoznania importu usług oraz powstania obowiązku podatkowego z tego tytułu w przypadku wypłacania bonusów tzw. warunkowych oraz w przypadku wypłacania bonusów tzw. reklamowych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right