Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 23.04.2012, sygn. IPTPP2/443-101/12-2/JS, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. IPTPP2/443-101/12-2/JS

w przypadku gdy przekazanie przez Spółkę do punktów sprzedaży opisanych w stanie faktycznym materiałów informacyjno reklamowych, które jedynie informują o produktach oferowanych przez Wnioskodawcę i służą celom reklamowym, tym samym nie pełnią funkcji użytkowej oraz spełniają definicję drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, o których mowa w art. 7 ust. 3 ustawy, to przekazanie ich nie podlega opodatkowaniu zgodnie z art. 7 ust. 3 ustawy

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy z dnia 26 stycznia 2012 r. (data wpływu 30 stycznia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nie podlegania opodatkowaniu przekazywanych materiałów informacyjno reklamowych przez Spółkę do punktów sprzedaży jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 stycznia 2012 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nie podlegania opodatkowaniu przekazywanych materiałów informacyjno reklamowych przez Spółkę do punktów sprzedaży.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

S.(dalej: Spółka) jest producentem wyrobów alkoholowych i zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym. Spółka dokonuje szeregu czynności mających na celu zwiększenie sprzedaży jej towarów. Podjęte działania nie spełniają definicji zabronionej na obszarze kraju reklamy i promocji napojów alkoholowych, o której mowa w art. 13(1) ust. 1 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (j.t. Dz. U. z 2007 r. Nr 70, poz. 473 z późn. zm.).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00