Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 30.10.2012, sygn. ILPP2/443-785/12-2/EN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-785/12-2/EN

1. Czy nieodpłatne umieszczanie logo Centrum Handlowego na ogłoszeniach, reklamach oraz na korespondencji związanej z działalnością Wnioskodawcy w Centrum Handlowych oraz na torbach reklamowych, opakowaniach i informacjach rozsyłanych do klientów, itp. stanowi w rozumieniu art. 8 ust. 2 ustawy o VAT odpłatne świadczeniem usług na gruncie przepisów obowiązujących przed i po dniu 1 kwietnia 2011 r.?
2. W przypadku uznania, że w opisanym stanie faktycznym lub zdarzeniu przyszłym mamy do czynienia z odpłatnym świadczeniem usług w rozumieniu art. 8 ust. 2 ustawy o VAT, jaka była i jaka będzie podstawa opodatkowania?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia brak daty sporządzenia (data wpływu 30 lipca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieodpłatnego świadczenia usług jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 lipca 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieodpłatnego świadczenia usług.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Dnia 17 maja 2010 r. Wnioskodawca zawarł umowę najmu lokalu w centrum handlowym (dalej Umowa Najmu). Zgodnie z § 13 Umowy Najmu i pkt 16 Regulaminu Wewnętrznego stanowiącego załącznik do Umowy Najmu Wnioskodawca zobowiązał się do umieszczania nazwy i logo Centrum Handlowego na wszystkich ogłoszeniach, łącznie z reklamą oraz na korespondencji związanej z działalnością Wnioskodawcy w Centrum Handlowym, jak i na torbach reklamowych, opakowaniach i informacjach reklamowych rozsyłanych do klientów, itp. Wnioskodawca do tej pory zamieszczał i rozważa dalsze zamieszczenie na swoich ulotkach, materiałach promocyjnych i reklamowych logo Centrum Handlowego. W wyniku tych działań mających za główny cel reklamę i promocję działalności Wnioskodawcy, Wynajmujący pośrednio także uzyskał i uzyska korzyść w postaci darmowej reklamy. Wynajmujący bowiem do tej pory korzystał i dalej będzie korzystał z efektów akcji marketingowej prowadzonej przez Wnioskodawcę. Wnioskodawca nie jest w stanie wyodrębnić z kosztów, które poniósł lub poniesie na przygotowanie kampanii reklamowej, akcji marketingowej, itp., kosztów jakie pociąga za sobą świadczenie usług opisanych powyżej na rzecz Wynajmującego, ani nawet nie jest w stanie ich oszacować. Trudno bowiem obliczyć, ile kosztuje zamieszczenie wyłączenie loga Centrum Handlowego na materiałach reklamowych, korespondencji, itp. przygotowywanych na zlecenie Wnioskodawcy. Koszty te nie są bowiem zależne od ilości znaków graficznych, itp., tylko od ogólnego projektu wizualnego, na który składa się m.in. to logo.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00