Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 15.10.2012, sygn. ILPP2/443-730/12-4/EN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-730/12-4/EN

Spółka w przedmiotowej sprawie nie ma prawa do obniżenia podstawy opodatkowania bez posiadania potwierdzenia odbioru wystawionej faktury korygującej (faktura korygująca nie została doręczona nabywcy).

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 10 lipca 2012 r. (data wpływu 16 lipca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie pomniejszenia należnego podatku VAT w związku z wystawioną fakturą korygującą jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 lipca 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie pomniejszenia należnego podatku VAT w związku z wystawioną fakturą korygującą.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (dalej: Spółka) jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością prowadzącą opodatkowaną podatkiem od towarów i usług działalność gospodarczą w zakresie produkcji i usług związanych z urządzeniami dźwigowymi. Wnioskodawca zawarł umowę na dostawę i montaż dźwigu. Na podstawie ww. umowy Spółka otrzymała zaliczkę na poczet dostawy i w dniu 20 czerwca 2011 r. wystawiła fakturę sprzedaży VAT zaliczkę. Następnie 23 sierpnia 2011 r. Wnioskodawca wystawił fakturę sprzedaży VAT na dostawę dźwigu rozliczającą otrzymaną zaliczkę oraz po wykonaniu prac montażowych dnia 30 sierpnia 2011 r. fakturę za montaż dźwigu. Poza ww. zaliczką nie otrzymano zapłaty za wystawione faktury. Zleceniodawca przyjął faktury sprzedaży na dostawę i montaż windy i podpisał protokół odbioru prac. Następnie nastąpiła zmiana Głównego Inwestora, który przejął zobowiązania pierwszego zleceniodawcy dotyczące zlecenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00