Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28.09.2012, sygn. ILPP2/443-678/12-2/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-678/12-2/AK

Czy w świetle art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 177, poz. 1054) towary opisane w rubryce 68 (opis stanu faktycznego) wskazane kolejno pod numerami 1 i 2 można zakwalifikować jako drukowane materiały reklamowe oraz czy w przypadku nieodpłatnego przekazania tych towarów kontrahentom przez Wnioskodawcę zastosowanie znajdzie art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 177, poz. 1054)?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą X, przedstawione we wniosku z dnia 26 czerwca 2012 r. (data wpływu 2 lipca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania drukowanych materiałów reklamowych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 lipca 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego przekazania drukowanych materiałów reklamowych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą polegającą na wprowadzaniu do obrotu sprzętu wędkarskiego i turystycznego. W ramach prowadzonej działalności Wnioskodawca współpracuje z kontrahentami, którzy kupują towary od Wnioskodawcy, a następnie wprowadzają je bezpośrednio do obrotu w sklepach detalicznych i hurtowych. W celu zwiększania wyników sprzedaży oraz reklamy towarów/marki/logo, a także informowania o cechach i właściwościach towaru, Wnioskodawca przekazuje bezpłatnie niektórym kontrahentom materiały wspomagające sprzedaż tzw. materiały POS (point of sales). Do materiałów tych należy zaliczyć:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00