Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 28.09.2012, sygn. ILPP1/443-597/12-2/KG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-597/12-2/KG

Prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z utrzymaniem targowisk miejskich

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, reprezentowanej przez pełnomocnika doradcę podatkowego, przedstawione we wniosku z dnia 27 czerwca 2012 r. (data wpływu 29 czerwca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z utrzymaniem targowisk miejskich jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 czerwca 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z utrzymaniem targowisk miejskich.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca - Gmina (dalej: Gmina) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT.

Na terenie Gminy znajdują się targowiska miejskie, których Gmina jest właścicielem. Gmina ponosi bieżące koszty związane z funkcjonowaniem targowisk, w tym m. in. koszty nabycia usług zarządzania, administrowania i utrzymania targowisk od zleceniobiorców, którzy w ramach swoich obowiązków odpowiedzialni są m. in. za organizację placu handlowego, utrzymanie czystości, dozorowanie obiektu oraz dokonywanie bieżących napraw i konserwacji. Gmina ponosi także opłaty za dostawę mediów oraz inne wydatki, związane bezpośrednio z utrzymaniem targowisk. Powyższe wydatki dokumentowane są przez dostawców/zleceniobiorców wystawionymi na Gminę fakturami VAT z wykazanymi kwotami podatku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00