Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 08.08.2012, sygn. ILPB3/423-155/12-7/JG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-155/12-7/JG

W jakim momencie opłaty licencyjne należne na rzecz EM można zaliczyć do kosztów podatkowych Wnioskodawcy?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej, reprezentowanej przez Pełnomocnika, przedstawione we wniosku z dnia z dnia 12 kwietnia 2012 r. (data wpływu 17 kwietnia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów opłat z tytułu umowy licencyjnej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 kwietnia 2012 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony pismem z dnia 10 lipca 2012 r. (data wpływu 13 lipca 2012 r.) oraz o brakującą opłatę w dniu 10 lipca 2012 r., pismem z dnia 02 sierpnia 2012 r. (data wpływu 03 sierpnia 2012 r.) oraz pismem z dnia 06 sierpnia 2012 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów opłat z tytułu umowy licencyjnej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

W dniu 21 listopada 2011 r. Spółka Akcyjna z siedzibą w L. (dalej zwana Wnioskodawca, Spółka) wniosła aportem do spółki M sp. z o.o. (obecne: EM Sp. z o.o. dalej zwanej EM) Dział Marketingu stanowiący zorganizowaną część przedsiębiorstwa, tj. organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w przedsiębiorstwie zespół składników materialnych i niematerialnych, obejmujący zobowiązania, przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, który zarazem mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania. W związku z wniesieniem aportu EM nabyło m.in. prawo ochronne do znaku towarowego () zarejestrowanego w Urzędzie Patentowym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00