Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12.11.2012, sygn. ILPP1/443-736/12-7/KG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-736/12-7/KG

opodatkowanie sprzedaży nieruchomości zabudowanej

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminnej Spółdzielni, przedstawione we wniosku z dnia 2 sierpnia 2012 r. (data wpływu 7 sierpnia 2012 r.), uzupełnionym pismami z dnia: 19 października 2012 r. (data wpływu 25 października 2012 r.), z dnia 5 listopada 2012 r. (data wpływu 7 listopada 2012 r.) oraz z dnia 8 listopada 2012 r. (data wpływu 9 listopada 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży nieruchomości jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 sierpnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży nieruchomości. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 25 października 2012 r. i z dnia 8 listopada 2012 r. o doprecyzowanie opisanego zdarzenia przyszłego oraz z dnia 5 listopada 2012 r. o brakujący podpis osoby (członka zarządu) umocowanej do reprezentowania Wnioskodawcy.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

W roku 2002 Gminna Spółdzielnia (dalej: Spółdzielnia) zakupiła od Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa działkę. Kupno działki nastąpiło (zgodnie z aktem notarialnym) w trybie (ówcześnie obowiązującej) ustawy z dnia 19 października 1991 r. o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi skarbu państwa (t. j. z 2001 r. Dz. U. Nr 57, poz. 603). Następnie Spółdzielnia w części utwardziła działkę i na owej części został (zakupiony w roku 2008) i postawiony pawilon typu obornickiego, który nie jest trwale związany z gruntem. Zarówno działka jak i pawilon zostały wprowadzone do ewidencji środków trwałych Spółdzielni. Zakup działki nie był opodatkowany podatkiem VAT natomiast przy zakupie pawilonu naliczono VAT, który Spółdzielnia odliczyła. Spółdzielnia jest zarejestrowana jako czynny podatnik VAT. Postawiony pawilon został przeznaczony na sklep spożywczoprzemysłowy. Spółdzielnia prowadziła w tym sklepie działalność handlową do roku 2010. Następnie Spółdzielnia wydzierżawiła ww. sklep osobie fizycznej, która prowadzi w nim działalność handlową jako sklep spożywczoprzemysłowy. Osoba ta wykazała chęć kupna zarówno działki, jak i pawilonu. W momencie zakupu działka była oznaczona w planie zagospodarowania przestrzennego Gminy jako teren zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej. Obecnie Gmina nie ma aktualnego planu zagospodarowania przestrzennego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00