Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.11.2012, sygn. ILPP2/443-827/12-2/AD, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-827/12-2/AD
Czy w przedstawionym wyżej stanie faktycznym Spółce przysługuje/będzie przysługiwać prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu nabycia kompleksowej usługi, niezależnie od tego, jakie elementy/usługi składają się na przedmiotową usługę kompleksową?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej A., przedstawione we wniosku z dnia 6 sierpnia 2012 r. (data wpływu 8 sierpnia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 sierpnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca (dalej: Zainteresowany lub Spółka) prowadzi działalność gospodarczą w zakresie produkcji sprzętu AGD oraz handlu takim sprzętem. Jest liderem na polskim rynku w sprzedaży takich urządzeń jak: lodówki, pralki, zmywarki, sprzęt grzejny itp.
Zainteresowany, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej opodatkowanej VAT, ponosi i zamierza ponosić w przyszłości wydatki związane z organizacją spotkań o charakterze (1) szkoleniowym oraz (2) integracyjnym przeznaczonych zarówno dla pracowników Spółki jak i jej obecnych i potencjalnych klientów.
Ad. 1) spotkania o charakterze szkoleniowym
Spotkania o charakterze szkoleniowym organizowane dla pracowników Wnioskodawcy mają na celu podnoszenie ich kwalifikacji zawodowych i umiejętności, co pozytywnie przekładać się ma na efektywność działań pracowników, a tym samym na wyniki Spółki. Mogą dotyczyć np. podnoszenia wiedzy pracowników na temat produktów oferowanych przez Zainteresowanego ich właściwości, możliwych zastosowań, sposobu montażu, czy użycia, jak również rozwoju tzw. kompetencji miękkich pracowników (tzw. soft skills) (np. rozwijanie technik sprzedaży, zarządzanie czasem itp.). Natomiast spotkania o charakterze szkoleniowym kierowane do obecnych i potencjalnych klientów mogą obejmować np. prezentację produktów Wnioskodawcy, przemówienia ekspertów, dyskusje, informacje o ofercie handlowej Spółki. Mają one na celu zareklamowanie produktów poprzez zwiększanie wiedzy uczestników szkoleń na ich temat oraz ukazywanie ich przewagi nad produktami konkurencji. Szkolenia te wpływają również na rozpowszechnienie marki i logo Spółki, jak i wzbudzenie zainteresowania wyrobami marki Zainteresowanego.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right