Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 10.02.2012, sygn. ILPP2/443-1574/11-2/EN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-1574/11-2/EN
1. W jaki sposób należy ewidencjonować na kasie rejestrującej wpłaty klientów przyjęte przez agenta działającego w imieniu Organizatora, tytułem dostawy usług opodatkowanych u Organizatora w systemie VAT-marża?
2. Jakie oznaczenia literowe i jakie stawki stosować na kasie fiskalnej do ewidencjonowania wpłat klientów przyjętych przez agenta działającego w imieniu Organizatora, tytułem dostawy usług opodatkowanych u Organizatora w systemie VAT-marża?
3. Czy miejsce realizacji usługi (miejsce w którym odbywa się wycieczka) ma znaczenia dla określenia litery i stawki podatku na kasie fiskalnej (wycieczka na terenie UE czy poza UE) i jaka ona powinna być?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 16 listopada 2011 r. (data wpływu 21 listopada 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 listopada 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu prowadzenia ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca (Spółka) jest agentem działającym w branży turystycznej. Spółka dokonuje pośrednictwa w sprzedaży wycieczek, hoteli, biletów lotniczych, wynajmu samochodów. Sporadycznie Spółka dokonuje sprzedaży: usług reklamy na rzecz podmiotów niebędących osobami fizycznymi oraz na rzecz własnych pracowników (refakturowanie usług telefonicznych rozmów prywatnych).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right