Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 09.02.2012, sygn. ILPP1/443-1403/11-6/BD, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-1403/11-6/BD

Prawo do odliczenia podatku VAT oraz możliwość dokonania korekty tego podatku.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, przedstawione we wniosku z dnia 28 października 2011 r. (data wpływu: 2 listopada 2011 r.), uzupełnionym pismami z dnia: 18 stycznia 2012 r. (data wpływu: 23 stycznia 2012 r.) i 30 stycznia 2012 r. (data wpływu: 2 lutego 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT oraz możliwości dokonania korekty tego podatku jest:

  • nieprawidłowe w części dotyczącej prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w miesiącu styczniu 2012 r. (pytanie nr 1),
  • prawidłowe w części dotyczącej prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego poprzez korektę deklaracji za miesiąc październik 2011 r.

UZASADNIENIE

W dniu 2 listopada 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT oraz możliwości dokonania korekty tego podatku. Wniosek uzupełniono pismami z dnia 18 stycznia 2012 r. oraz z dnia 30 stycznia 2012 r. o doprecyzowanie opisu zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina, jako jednostka samorządu terytorialnego posiadająca osobowość prawną, która jest podatnikiem VAT, w dniu 17 października 2011 r. otrzymała fakturę od wykonawcy za wykonanie zadania pn.: Budowa kanalizacji sanitarnej , którego inwestorem była Gmina.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00