Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 10.12.2012, sygn. ITPP3/443-465/13/AT, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-465/13/AT

Moment powstania obowiązku podatkowego dla usługi spedycji.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 13 września 2013 r. (data wpływu 24 września 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia momentu powstania obowiązku podatkowego dla usługi spedycji jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 24 września 2013 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia momentu powstania obowiązku podatkowego dla usługi spedycji.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółka z siedzibą w . (zwana dalej Spółką) prowadzi działalność gospodarczą w zakresie transportu lądowego, wodnego, lotniczego, usługową w zakresie wspomagania transportu. Jest podatnikiem VAT, zarejestrowanym jako podatnik VAT czynny. Jest podatnikiem podatku od osób prawnych i ewidencjonuje zdarzenia gospodarcze za pomocą ksiąg rachunkowych na zasadach określonych ustawą o rachunkowości. Spółka zleca wykonanie przewozu przewoźnikom na podstawie zlecenia spedycyjnego. Zlecenie to określa warunki wykonania przewozu i obowiązki przewoźnika w tym zakresie. Do obowiązków przewoźnika po wykonaniu usługi należy dostarczenie dokumentów przewozowych w tym w szczególności listu przewozowego stosowanego w transporcie międzynarodowym, zwanego CMR. Dokument CMR powinien miedzy innymi zawierać datę, miejsce i podpis odbiorcy ładunku (pole nr 24). W przypadku braku daty i podpisu odbiorcy towaru Spółka, dla potwierdzenia daty rozładunku, stosuje procedurę, polegającą na telefonicznym potwierdzaniu daty rozładunku z przewoźnikami. Na tę okoliczność sporządzany jest protokół z rozmów telefonicznych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00