Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Interpretacja indywidualna z dnia 06.11.2012, sygn. ITPP1/443-932/12/BK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-932/12/BK

Czy Wnioskodawca, realizując zadanie w imieniu Powiatu o charakterze ponadgminnym w zakresie infrastruktury portowej może odliczyć podatek naliczony od zakupów związanych z realizacją wyżej opisanego zadania?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 6 sierpnia 2012 r. (data wpływu 2 sierpnia 2012 r.), uzupełnionym w dniu 2 listopada 2012 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku w związku z realizacją projektu jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 sierpnia 2012 r. złożono wniosek, o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku w związku z realizacją projektu.

W złożonym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Powiat wystąpił do Urzędu Marszałkowskiego Województwa, jako instytucji zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007-2013 z wnioskiem o dofinansowanie projektu . Projekt oczekuje na zakwalifikowanie do dofinansowania. Realizatorami zadania są:

  • Starostwo Powiatowe,
  • Powiatowy Zarząd Dróg - powiatowa jednostka organizacyjna powołana do zarządzania drogami powiatowymi i do obsługi śródlądowej pasażerskiej i towarowej, w szczególności prowadzenia bazy portowej oraz pełnienia funkcji zarządcy w tym zakresie,
  • Gmina Miejska

Efektem realizacji zadania będzie infrastruktura portowa, która spowoduje poprawę wewnętrznej spójności transportowej regionu na śródlądowych drogach wodnych. Port zapewni jedyne połączenie komunikacyjne z wyspą., powstaną stanowiska cumownicze dla statków pasażerskich, dla żeglugi nieregularnej, zostaną utworzone profesjonalne stałe i bezpieczne przewozy osobowe i towarowe. Realizacja zadania wymaga poniesienia kosztów, w tym kwalifikowanych. Wydatki kwalifikowane są w 80% refundowane przez instytucję zarządzającą RPO. Wydatkami kwalifikowanymi w ramach projektu są wydatki na: Program Funkcjonalno-Użytkowy, Studium Wykonalności, przygotowanie terenu, dokumentację projektową, nadzór autorski, roboty budowlane, obsługę geodezyjną, wyposażenie, inżyniera kontraktu wraz z nadzorem, promocję projektu i audyt zewnętrzny. Rezultaty projektu w postaci infrastruktury portowej zostaną przekazane podmiotowi zarządzającemu, tj. Powiatowemu Zarządowi Dróg. Właścicielem zbudowanego portu będzie Powiat. Wszystkie wydatki związane z realizacją projektu dokonywane są zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2010 r. Prawo zamówień publicznych oraz ustawą o finansach publicznych w zakresie obowiązywania ww. ustaw. Całkowity koszt realizacji projektu wynosi 12.571.929,59 zł. Płatnikiem faktur w części realizowanej przez Powiat jest Powiatowy Zarząd Dróg - jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która na dzień dzisiejszy nie jest czynnym podatnikiem VAT, nie ma możliwości odzyskania poniesionego kosztu podatku VAT naliczonego w ramach realizowania przyszłego projektu. Wnioskodawca zamierza wystąpić z wnioskiem o zgłoszenie rejestracyjne w zakresie podatku od towarów i usług, aby być czynnym podatnikiem VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00