Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 28.08.2012, sygn. ITPP2/443-729/12/RS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-729/12/RS
Zakres prawa do odliczenia podatku naliczonego przez Gminę.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 13 czerwca 2012 r. (data wpływu 20 czerwca 2012 r.), uzupełnionym w dniu 10 sierpnia 2012 r. (data wpływu) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego przez Gminę - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20 czerwca 2012 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 10 sierpnia 2012 r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego przez Gminę.
W przedmiotowym wniosku oraz uzupełnieniu przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Miasto wykonuje zadania publiczne mające na celu zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty określonych w art. 7 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) oraz innych ustawach szczególnych. W celu zapewnienia lokalnego transportu zbiorowego na podstawie art. 1 pkt. 4 ww. ustawy, w wyniku przekształcenia zakładu budżetowego w spółkę prawa handlowego z dniem 2 marca 2001 r. utworzono spółkę z o. o. Spółka jest podmiotem wewnętrznym Miasta w myśl rozporządzenia (WE) nr 1370/200 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczącego usług publicznych w zakresie kolejowego i drogowego transportu pasażerskiego oraz uchylającego rozporządzenia Rady (EWG) nr 1191/69 i (EWG) nr 1107/70 (Dz. Urz. UE L 315 z 03.12.2007, str. 1). Finansowanie organizacji transportu zbiorowego odbywa się na podstawie art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. (Dz. U. z 2011 r. Nr 5 poz. 13) o publicznym transporcie zbiorowym. Zgodnie ze statutem ww. spółki, przedmiotem działalności gospodarczej są m.in. transport lądowy pasażerski, miejski i podmiejski oraz pozostały transport lądowy pasażerski gdzie indziej niesklasyfikowany. Miasto posiada 100% udziałów w ww. spółce, która posiada swój REGON, jest podatnikiem podatku od towarów i usług zgodnie z art. 15 ustawy o podatku od towarów i usług prowadzącym działalność podlegającą opodatkowaniu ww. podatkiem. Kapitał zakładowy wynosi 17.173.000,00 zł, a majątek służy w całości działalności opodatkowanej. Pojazdy spółki poruszają się po drogach gminnych, powiatowych, wojewódzkich oraz krajowych. Miasto uzyskuje dochody z tytułu świadczonych usług przewozowych dla mieszkańców, tj. ze sprzedaży biletów komunikacji miejskiej (biletów jednorazowych, dobowych, karnetów oraz biletów miesięcznych). Miasto ponosi wydatki związane z budową i utrzymaniem stanu dróg oraz wykonywaniem niezbędnych usług w zakresie remontów ulic i obiektów mostowych tj. m.in. uzupełnianie ubytków w nawierzchniach jezdni oraz frezowanie i wykonywanie nowych warstw bitumicznych na odcinkach jezdni wymagających poprawienia bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ponosi także wydatki na zakontraktowane w ramach umowy zawartej ze spółką wozokilometry za wykonywanie usługi komunalnej w ramach lokalnego transportu zbiorowego. Dodatkowo ponosi wydatki z tytułu usług wykonania i dostawy biletów jednorazowych, okresowych i karnetów. Reasumując, Miasto ponosi koszty związane z zapewnieniem lokalnego transportu zbiorowego i jednocześnie finansuje inwestycje drogowe związane z nowymi projektami oraz ponosi nakłady na bieżące utrzymanie stanu dróg.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right