Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 23.01.2012, sygn. ITPP1/443-1472/11/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-1472/11/AJ

Zakres opodatkowania usługi najmu pomieszczeń użytkowych oraz opodatkowania opłat za energię elektryczną i cieplną, dostawę wody, wywozu śmieci, odprowadzania nieczystości i korzystanie z anteny.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770 z późn. zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 25 października 2011 r. (data wpływu 31 października 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usługi najmu pomieszczeń użytkowych oraz opodatkowania opłat za energię elektryczną i cieplną, dostawę wody, wywozu śmieci, odprowadzania nieczystości i korzystanie z anteny jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31 października 2011 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usługi najmu pomieszczeń użytkowych oraz opodatkowania opłat za energię elektryczną i cieplną, dostawę wody, wywozu śmieci, odprowadzania nieczystości i korzystanie z anteny.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Muzeum jest instytucją kultury wpisaną do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Samorząd Województwa oraz do Państwowego Rejestru Muzeów prowadzonego przez ministra właściwego do spraw kultury i dziedzictwa narodowego. Muzeum jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Celem statutowym Muzeum jest gromadzenie i trwała ochrona dóbr naturalnego i kulturalnego dziedzictwa ludzkości o charakterze materialnym i niematerialnym, informowanie o wartościach i treściach gromadzonych zbiorów, upowszechnianie podstawowych wartości historii, nauki i kultury polskiej oraz światowej, kształtowanie wrażliwości poznawczej i estetycznej oraz umożliwienie korzystania ze zgromadzonych zbiorów. Podstawą gospodarki finansowej jest plan działalności, zatwierdzony przez dyrektora z zachowaniem wysokości dotacji organizatora. Muzeum może prowadzić dodatkowo działalność gospodarczą, a środki uzyskane z działalności gospodarczej mogą być wykorzystane wyłącznie w celu finansowania działalności statutowej. Muzeum prowadzi działalność w obiektach zabytkowych, w których nie można dowolnie przeprowadzać żadnych zmian bez zgody konserwatora zabytków. Muzeum posiada w tych obiektach kilka lokali mieszkalnych, które wynajmuje dla pracowników i byłych pracowników (emerytów). Muzeum ma zawarte umowy najmu lokali mieszkalnych zgodnie z postanowieniami w art. 9 ust. 5 ustawy z 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego (tj. Dz. U. z 2005 r. Nr 31, poz. 266 ze zm.). Najemca oprócz czynszu lokatorskiego ponosi opłaty za energię elektryczną, energię ciepłą wg rzeczywistych kosztów ponoszonych przez instytucję za dany lokal, ujętych w otrzymanych fakturach oraz za zimną wodę i odbiór ścieków, wywóz nieczystości wg cen obowiązujących w mieście na jednego lokatora w lokalach, w których nie ma liczników. Opłaty za media lokator ponosi na podstawie wystawianych przez Muzeum faktur bez doliczania marży wg kwot netto oraz stawek VAT zgodnych z otrzymanymi przez instytucję za ww. media fakturami zakupu. Dodatkowo Muzeum obciąża lokatorów kosztami anteny (jest to kwota ustalona jako ryczałt) i opodatkowuje wg stawki podstawowej 23%. Muzeum na własny koszt zainstalowało i rozprowadziło po lokalach mieszkalnych kable antenowe ze względu na ochronę zabytku oraz dokonuje konserwacji anteny. Natomiast lokatorzy mają zawarte indywidualnie umowy z operatorami RTV. Dodatkowo Muzeum zawarło umowy na najem garaży i pomieszczeń na tzw. komórkę (składzik) z niektórymi pracownikami, za które pobiera opłaty w okresach miesięcznych opodatkowanych 23% podatkiem VAT. Muzeum fakturuje wszystkie składniki wynikające z umów na jednym dokumencie na każdego lokatora z osobna przy zastosowaniu następujących stawek podatku VAT: czynsz lokatorski zwolnienie, energia elektryczna, centralne ogrzewanie, antena wg 23%, dostawa wody i odprowadzenie ścieków, wywóz nieczystości wg 8%, garaż, komórka wg 23%. Muzeum zakupuje media do działalności statutowej odliczając podatek VAT naliczony dotyczący sprzedaży mieszanej strukturą.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00