Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.08.2012, sygn. ITPP2/443-690/12/EK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-690/12/EK
Konsekwencje podatkowe związane z zarejestrowaniem Gminy dla potrzeb VAT i wyrejestrowaniem Urzędu Gminy.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 6 czerwca 2012 r. (data wpływu 12 czerwca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie konsekwencji związanych z zarejestrowaniem Gminy dla potrzeb podatku VAT i wyrejestrowaniem Urzędu Gminy - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 czerwca 2012 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie konsekwencji związanych z zarejestrowaniem Gminy dla potrzeb podatku VAT i wyrejestrowaniem Urzędu Gminy.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.
Gmina jest obecnie zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług oraz posiada własny NIP, który został nadany Gminie na mocy decyzji Naczelnika Urzędu Skarbowego z dnia 8 czerwca 2006 r. Potwierdzenie zarejestrowania Gminy jako czynnego podatnika podatku od towarów i usług zostało wydane przez Naczelnika Urzędu Skarbowego w dniu 9 stycznia 2012 r. Urząd Gminy także był zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług na mocy decyzji Urzędu Skarbowego z dnia 29 czerwca 1994 r. Wyrejestrowanie podatnika dla celów podatku od towarów i usług nastąpiło z dniem 31 grudnia 2011 r.
W latach 2008-2011 Urząd składał miesięczne deklaracje VAT-7 do Urzędu Skarbowego. Natomiast począwszy od rozliczeń za styczeń 2012 r. to Gmina rozlicza podatek od towarów i usług i tylko ona składa miesięczne deklaracje z tego tytułu. Przed rejestracją Gminy dla potrzeb podatku od towarów i usług kontrahenci wystawiali faktury, na których jako nabywca figurował zarówno Urząd z podaniem NIP Urzędu, jak również Gmina z podaniem NIP Gminy, choć zdarzały się przypadki błędnego wystawiania faktur, gdzie np. jako nabywca na fakturze figuruje Gmina, a wskazany jest NIP Urzędu. Od stycznia 2012 r. faktury sprzedażowe wystawiane są przez Gminę i jednocześnie, co do zasady, kontrahenci wystawiają faktury na Gminę z podaniem NIP Gminy, aczkolwiek zdarzają się przypadki błędnego wystawiania faktur przez kontrahentów, gdzie np. jako nabywca na fakturze figuruje Gmina, a wskazany jest NIP Urzędu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right