Interpretacja indywidualna z dnia 27.04.2012, sygn. ITPP2/443-188/12/AP, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-188/12/AP
Import usług.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 10 lutego 2012 r. (data wpływu 14 lutego 2012 r.), uzupełnionym w dniach 2 i 25 kwietnia 2012 r. (daty wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia usługi polegającej na pozyskiwaniu kontrahentów - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 14 lutego 2012 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniach 2 i 25 kwietnia 2012 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia usługi polegającej na pozyskiwaniu kontrahentów.
W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniach, przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, zarejestrowanym na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych. Otrzymała propozycję współpracy z libańskim agentem w zakresie pozyskiwania kontrahentów. Agent nie posiada w Polsce siedziby, ani stałego miejsca prowadzenia działalności. Celem agenta, jako pośrednika będzie uzyskanie zlecenia i nowego kontrahenta dla Spółki, z uwzględnieniem troski o dobry wizerunek. Z tytułu działań agenta w ramach wykonywania przedmiotu zlecenia, Spółka będzie wypłacała agentowi wynagrodzenie pieniężne w wysokości 5% od wartości netto zrealizowanej sprzedaży. Za sprzedaż zrealizowaną rozumieć należy sprzedaż na rzecz Spółki, na podstawie zamówień złożonych przez kontrahentów za pośrednictwem agenta, z tytułu której zapłata w całości wpłynie na rachunek bankowy Spółki. W celu pozyskiwania klientów agent będzie dysponował materiałami reklamowymi dostarczanymi przez Spółkę. Materiały reklamowe będą obejmowały katalogi, jak również meble ekspozycyjne, które agent będzie umieszczał w swoim lokalu. Na agencie będą ciążyły koszty odbioru mebli ekspozycyjnych.