Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 07.12.2011, sygn. IPPP1/443-1399/11-3/EK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-1399/11-3/EK

Uznanie zbywanych składników majątkowych za zorganizowaną część przedsiębiorstwa.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 12.09.2011 r. (data wpływu 19.09.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania zbywanych składników majątkowych za zorganizowaną część przedsiębiorstwa - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19.09.2011 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania składników majątkowych za zorganizowaną część przedsiębiorstwa.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione zdarzenie przyszłe.

N. jest spółką prawa polskiego, której właścicielem są dwie spółki prawa duńskiego R. (dalej R) oraz A.(dalej: A). W związku ze zmianą prowadzonego modelu biznesowego, Spółka planuje sprzedać część zapasów i środków trwałych do P.. (dalej P), której właścicielami są również R i A.

Zapasy i środki trwałe, które zostaną sprzedane do P będą obejmowały:

  • zapasy leków o wartości około 60 mln złotych,
  • wyposażenie magazynu oraz inwestycje w obcych środkach trwałych (wyceniane na ok. 2,5 mln - 3 mln złotych).

Wymienione wyżej zapasy i środki trwałe są przypisane do działu dystrybucji Spółki. Oprócz nich, do działu dystrybucji są przypisani dwaj pracownicy (kierownik hurtowni oraz pracownik) oraz umowa oddelegowania dwóch pracowników z firmy zewnętrznej. Magazyn należy do podmiotu trzeciego i jest wynajmowany przez Spółkę. W dniu zbycia zapasów i środków trwałych Spółka planuje rozwiązać zarówno umowy najmu z pracownikami, jak i umowę najmu powierzchni magazynowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00