Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 08.12.2011, sygn. IPPP3/443-1469/11-2/RD, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-1469/11-2/RD

Czy na podstawie art. 5 ust. 1 pkt, 1 oraz art. 8 ust. 1 oraz art. 28b ust. 1 art. 29 ust. 1 ustawy o podatku od towarów usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535,z zm.) - dalej zwanej Ustawą w opisanym stanie faktycznym, świadczenie Spółki stanowić będzie kompleksową usługę marketingową, opodatkowaną w miejscu w którym klient Spółki ma swoją siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 27.10.2011 r. (data wpływu 14.11.2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia usługi marketingowej jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14.11.2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie miejsca świadczenia usługi marketingowej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: Spółka) prowadzi działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu również na rzecz klientów, mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, ale w granicach państw członkowskich Unii Europejskiej, usług marketingowych mających na celu promocję produktów i marek klientów Spółki. Usługi te świadczone są odpłatnie.Podstawą do realizacji usług marketingowych przez Spółkę na rzecz klientów jest bądź uzgodniona między Spółką a klientem Spółki umowa o świadczenie usług (art. 750 kodeksu cywilnego) do której odpowiednie zastosowanie znajdują przepisy kodeksu cywilnego dotyczące zlecenia bądź zawarte w wykonaniu postanowień umowy ramowej zlecenie na realizację konkretnych działań. Załącznikiem do umowy jest każdorazowo kosztorys wyszczególniający wartość wynagrodzenia Spółki za poszczególne świadczenia, przy czym wskazać należy iż świadczenia wynikające z umowy stanowią z punktu widzenia gospodarczego całość (działania marketingowe/reklamowe).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00