Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 05.08.2011, sygn. IPPP1/443-787/11-2/JL, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-787/11-2/JL

Faktury elektroniczne

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 17.05.2011r. (data wpływu 18.05.2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie faktur elektronicznych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18.05.2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie faktur elektronicznych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Spółka prowadzi działalność gospodarczą obejmującą m.in. handel hurtowy i detaliczny pojazdami mechanicznymi oraz częściami zamiennymi i akcesoriami do samochodów. W toku powyższej działalności, Spółka dokonuje sprzedaży i zakupu towarów i usług. Z uwagi na znaczną ilość przeprowadzanych transakcji, a co za tym idzie ilość wystawianych przez Spółkę faktur, w odniesieniu do określonych kontrahentów (Dealerów), Spółka zamierza wdrożyć elektroniczny obieg faktur (w tym faktur korygujących).

Elektroniczny obieg faktur odbywać się będzie za pomocą specjalnej platformy (systemu komputerowego). Dealerzy, jako uprawnieni użytkownicy (posiadający własny login - certyfikat oraz hasło) pobierać będą faktury w plikach PDF (format stosowany przez program Acrobat Reader). Platforma umożliwi wyszukiwanie plików według różnych kryteriów. Ponadto, platforma zapewni możliwość śledzenia faktur, które były otwierane/pobierane przez danego kontrahenta. Każdorazowy dostęp do dokumentu PDF będzie odnotowany przez odpowiednie aplikacje w ramach systemu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00