Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 06.09.2011, sygn. IPPP3/443-815/11-2/KT, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-815/11-2/KT
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem usług reklamowych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz.U. z 2005r., Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2007r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 02.06.2011r. (data wpływu 07.06.2011r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem usług reklamowych - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 07.06.2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem usług reklamowych.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Spółka jest jednym z największych producentów soków oraz napojów owocowych. W celu zintensyfikowania sprzedaży produktów, zwiększenia grona nabywców oraz poszerzenia rynku zbytu, Spółka przeprowadza samodzielnie kampanie promocyjne jak również niejednokrotnie korzysta w tym zakresie z profesjonalnych usług agencji reklamowych (dalej: Agencja). W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Agencja świadczy kompleksowe usługi w zakresie reklamy i promocji produktów Spółki. Między innymi rozprowadza ulotki promocyjne, przygotowuje regulamin akcji promocyjnej, prowadzi obsługę techniczną akcji, nabywa, magazynuje i konfekcjonuje towary stanowiące nagrody oraz przekazuje te nagrody klientom. Z tytułu ww. usług Agencja obciąża Spółkę fakturą VAT. Wysokość wynagrodzenia skalkulowana jest co do zasady jako koszt nagród przyznanych uczestnikom programu, koszt wykonania czynności związanych z realizacją akcji promocyjnej oraz marża Agencji.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right