Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 08.12.2011, sygn. IPPP3/443-1431/11-2/RD, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-1431/11-2/RD

Czy zespół składników majątkowych i niemajątkowych tworzących Dział Marketingu, wnoszonych w ramach aportu do e stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa w świetle Ustawy o podatku od towarów i usług, a więc transakcja wniesienia aportem Działu Marketingu do e w zamian za udziały e nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz.U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2007r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 20.10.2011r. (data wpływu 31.10.2011r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wniesienia aportem zorganizowanej części przedsiębiorstwa:

  • w sytuacji gdy nie przejdą na Spółkę wszystkie zobowiązania - jest nieprawidłowe.
  • w sytuacji gdy przejdą wszystkie zobowiązania - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31.10.2011r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania wniesienia aportem zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest spółką akcyjną posiadającą siedzibę na terytorium Polski. Prowadził on działalność gospodarczą m.in. w zakresie działalności marketingowej oraz działalności związanej z turystyką. Działalność marketingowa prowadzona była za pomocą wyodrębnionego ze struktury organizacyjnej Wnioskodawcy zespołu składników majątkowych i niemajątkowych (dalej: Dział Marketingu). Podstawowym przedmiotem działalności Działu Marketingu jest prowadzenie aktywności w obszarze marketingu internetowego której efektem jest zwiększenie sprzedaży witryn internetowych oferujących sprzedaż usługi produktów turystycznych Wnioskodawcy, innych podmiotów z grupy kapitałowej Wnioskodawcy oraz poszukiwanie nowych klientów świadczonych przez przedmiotowy dział usług. Działania marketingowe, które Dział Marketingu realizuje obejmują szeroko rozumiane środowisko Internetu, jak też tradycyjne środki komunikacji masowej takie jak prasę, radio, telewizję czy outdoor. Dział Marketingu prowadzi działania PR-owe w obszarze marek Wnioskodawcy oraz innych podmiotów, jak też w obszarze marek poszczególnych witryn turystycznych poprzez które można zarezerwować usługę turystyczną. Działania te dodatkowo polegały na umieszczaniu reklam na portalach internetowych, w ramach sugerowanych wyników wyszukiwarek, wysyłaniu maili z opisem usług świadczonych przez podmioty korzystające z usług tego działu jak i reklamie tradycyjnej. Dodatkowo w zakres zadań tego działu wchodziło zarządzanie prawami ochronnymi na znaki towarowe i monitorowanie ich wykorzystania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00